Uusi aikakausi RATIA-verkkokaupalle

Uusi aikakausi RATIA-verkkokaupalle – juuret syvällä yhteistyössä

Black Moda Oy ja RS Store Finland ovat tehneet tiivistä yhteistyötä jo 15 vuoden ajan. RS Store Finland on tähän asti vastannut RATIA-verkkokaupan ylläpidosta, kun taas Black Moda Oy on toiminut RATIA-tekstiilien valmistajana ja tukkumyyjänä jo lähes 30 vuotta.

Nyt yhteistyö saa uuden, jännittävän muodon: Black Moda Oy on ottanut vastuulleen myös RATIA-verkkokaupan ylläpidon. Uudistunut verkkokauppa toimii osoitteessa www.ratia.com. Tämä muutos mahdollistaa entistä laajemman ja monipuolisemman RATIA-tekstiilivalikoiman – suoraan valmistajalta.


RS Store Finland jatkaa edelleen RATIA-tuotteiden jälleenmyyjänä. Heidän verkkokauppansa tunnetaan jatkossa nimellä Billnäs Shop (www.billnasshop.fi), ja valikoima kasvaa uusilla tuotemerkeillä. Yhteistyömme jatkuu siis vahvana, mutta uudessa muodossa – molemmat keskittyen omiin vahvuuksiinsa ja asiakkaita entistä paremmin palvellen.

Verkkokauppojen valikoimat elävät ja kasvavat, ja odotamme innolla, että pääsemme tarjoamaan teille entistä parempia ostokokemuksia. Kiitos, että olette kulkeneet kanssamme – toivotamme teidät lämpimästi tervetulleiksi uudistuneisiin verkkokauppoihimme!

Matka RATIA-yhteistyön juurille

Black Modan yrittäjä ja toimitusjohtaja Marko Keski-Vähälä kertoo RATIA-yhteistyön alkutaipaleesta:

Oma yrittäjätaipaleeni on saanut vahvoja vaikutteita perheeni historiasta. Vanhempani ja isovanhempani olivat yrittäjiä, ja tekstiiliala tuli tutuksi jo lapsuudenkodissa – keittiönpöydän äärellä kuunneltiin tarkasti keskusteluja Marimekosta, Nansosta ja koko alan käänteistä. Muistan erityisesti uutiset Ristomatti Ratian omaisuuden menetyksestä – se jäi nuoren pojan mieleen.

1990-luvun lopulla työpaikkoja oli vähän, ja oma veri veti yrittäjyyteen. Vuonna 1996 perustin Black Moda Oy:n, jonka tarkoituksena oli markkinoida ja myydä oman tehtaamme tuotantoa. Alussa keskityimme lasten- ja vauvanvaatteisiin. Myyntimatkoilla mietin usein: meillä on hyvä tehdas, hyvät tuotteet ja osaamista – mutta miten saisin rakennettua tuotemerkin, joka herättäisi kiinnostusta?

Hetki tien varressa, joka muutti kaiken

Vuonna 1997 olin myyntimatkalla Jyväskylässä, ja matka jatkui kohti Tamperetta. Ajaessani Muuramen ohi näin tien varressa Muurlan lasin tehtaanmyymälän – ja sen katolla suuren kyltin: RISTOMATTI RATIA.

Pysähdyin. Katsoin kylttiä ja ajattelin: Tuossahan se nyt on.

Soitin äidilleni Soilille ja esitin idean: entä jos tarjoaisimme tuotantoamme Ristomatti Ratialle? Äitini kannusti – ja jo minuutin kuluttua tavoittelin Ristomattia puhelimitse.

Kerroin, että seisoin tien laidassa Muuramessa ja katselin hänen logoaan. Esittelin lyhyesti yrityksemme ja sain kutsun tapaamiseen Helsinkiin, Kapteeninkadulle. Ensimmäinen yhteistyösopimus allekirjoitettiin samana vuonna – ja yhteistyö jatkuu yhä.

Kiitos kun olette osa tätä tarinaa

RATIA-tuotteiden tarina on meille henkilökohtainen, sukupolvien mittainen matka. On hienoa saada nyt myös verkkokauppa osaksi tätä kokonaisuutta ja palvella asiakkaitamme suoraan – edelleen intohimolla, laadusta tinkimättä.

Tervetuloa uuteen RATIA-verkkokauppaan – ja mukaan seuraavaan lukuun!