
Black Modan ja tamperelaisen designbrändin Uhanan yhteistyö alkoi vuonna 2016. Alusta asti meitä on yhdistänyt halu tehdä laadukkaita, kauniita ja vastuullisesti valmistettuja tuotteita. Nyt yhteistyö on laajentunut lisenssiyhteistyöhön. Kuvassa Uhanan Hanna Virkamäki ja Mira Vanttaja.
Garden by Uhana – kuosit ja uudet tuoteryhmät
Uhana on vuonna 2012 perustettu suomalainen vaate- ja asustebrändi, jonka ovat luoneet Mira Vanttaja ja Hanna Virkamäki. Brändi tunnetaan rohkeista kuoseistaan, tarkkaan harkituista leikkauksistaan ja ajattomasta, mutta samalla persoonallisesta tyylistään. Uhanan tuotteet suunnitellaan Suomessa, ja brändin arvomaailmaan kuuluvat läpinäkyvyys, vastuullinen tuotanto sekä tuotteiden pitkäikäisyys.
Uhana on saanut vuosien varrella runsaasti näkyvyyttä niin kotimaassa kuin ulkomailla – yksi tunnetuimmista hetkistä oli vuonna 2020, kun silloinen pääministeri Sanna Marin esiintyi Uhanan vaatteissa brittien Vogue-lehdessä.
Elokuussa 2025 Uhana lanseerasi sisarbrändin Garden by Uhana, jonka myötä Uhanan tunnistettavia kuoseja nähdään ensimmäistä kertaa laajasti myös muissa tuotteissa kuin vaatteissa. Uusi brändi tuo valikoimaan mm. luonnonkosmetiikkaa, hiustuotteita, toimistotarvikkeita ja sukkia.
Näitä tuotteita tullaan myymään useissa eri kanavissa – kuten Keskon ja S-ryhmän hypermarketeissa, Stockmannilla, Sokoksella ja Tokmannilla – mikä tuo Uhanan ilmeen entistä useampien kuluttajien saataville.
Black Modan rooli yhteistyössä
Olemme erityisen ylpeitä lisenssiyhteistyöstä ja siitä, että Keskon ja Prisman vaatemallistot valmistetaan Black Moda Portugalin tehtaalla. Black Moda ja Black Moda Portugal työllistävät kymmeniä ammattilaisia, jotka huolehtivat siitä, että jokainen vaate valmistetaan laadukkaasti.
Yhteistyö Uhanan kanssa on ollut meille tärkeää monella tasolla – se on yhdistänyt kotimaisen designin ja eurooppalaisen, eettisen tuotannon. Samalla olemme saaneet olla mukana kehittämässä mallistoja, jotka puhuttelevat niin tyylitietoisia kuluttajia kuin arjen laatua arvostavia asiakkaita.
Yhteinen arvopohja ja tulevaisuus
Meitä yhdistää Uhanan kanssa vahva arvopohja: vastuullisuus, läpinäkyvyys ja halu tuottaa iloa ja inspiraatiota kuluttajille. Olemme nähneet läheltä, miten brändi on kasvanut ja kehittynyt, ja on ilo olla osa sen seuraavaa vaihetta Garden by Uhanan myötä.
Kiitämme Uhanaa ja asiakkaitamme siitä, että voimme yhdessä jatkaa tätä tarinaa – ja tuoda markkinoille tuotteita, joista voimme olla ylpeitä.
Uhanan sisarbrändin lanseeraus on saanut myös runsaasti huomiota mediassa. Aiheesta kirjoittivat esimerkiksi Helsingin Sanomat, Iltasanomat, Kauppalehti, Talouselämä ja Aamulehti.




